28 november 2011

Till dig som läser det här

Om du läser det här hoppas jag att du kan tänka dig att svara på några frågor om läsning av bloggar från just bibliotek. Jag som undrar heter Lotta Salomonson och är en student från magisterprogrammet i biblioteks- och informationsvetenskap på Umeå Universitet. Jag har fått "låna" ett inlägg här på Torslandas biblioteks blogg för att nå ut med en undersökning till dig. Undersökningen är en del av min magisteruppsats och handlar just om läsaren av biblioteksbloggar. Dina erfarenheter är viktiga för mig oavsett om det är första gången du besöker Torslandas biblioteks blogg eller om du är en regelbunden läsare. Därför hoppas jag att du vill besvara en webbenkät som endast ska ta några minuter att fylla i. Enkäten fylls i anonymt, men du har också möjlighet att lämna din e-postadress i slutet av enkäten om du kan tänka dig att besvara fler frågor. 
Du kan fylla i enkäten fram till och med 8 januari 2012, efter det kommer den att stängas.

Tusen tack om du besvarar enkäten! /Lotta Salomonson
Vi på Torslanda bibliotek fick frågan av Lotta om vi ville låna ut ett inlägg, så att hon kan försöka få material till sin uppsats. Självklart ville vi det. Vi hoppas nu att några av er känner för att besvara enkäten. Vi måste ju erkänna att vi själva är nyfikna på svaren :)


1 kommentar:

Lotta Salomonson sa...

Om någon har några frågor om undersökningen går det bra att fråga direkt här i kommentatorsfältet. Jag kommer kika in här och svara så länge enkäten är öppen.