15 februari 2013

En mycket senkommen uppföljare



När jag var si så där fjorton, femton år gammal läste jag en bok som fick mig att bli lite lätt mörkrädd, eller helt skräckslagen om jag ska vara ärlig. Den gav trots det superläskiga innehållet mersmak och min skräckfas var född. 

Filmen som följde var ju klart något som jag var tvungen att se. Filmen var läskigare än boken mycket beroende på mannen som spelade huvudrollen, Jack Nicholson.  Boken heter Varsel och är skriven av Stephen King.

Nu i höst "endast" 36 år efter att Varsel (the Shining) utkom, är det dags för en uppföljare. Romanen med titeln ”Doctor Sleep” släpps den 24 september 2013. Den här gången är det sonen från förra boken som är huvudkaraktär.  

Tror bestämt att jag i höst ska avsätta lite tid för att läsa skräck, helt enkelt.

Inga kommentarer: