07 februari 2013

Plats 100



Det finns tre slags lögn: lögn, förbannad lögn och statistik, sägs ju det ibland. Men jag kan intyga att statistiken från folkbiblioteken är rena rama sanningen.

Vi har nu fått listor över vilka de hundra mest utlånade medierna är inom olika kategorier och jag tänkte dela med mig av vad som ligger på plats 100 på de olika listorna.

Vi börjar med vuxenfilm där plats 100 intas av: Crazy, Stupid, Love/ Manus av Dan Fogelman ; regisserad av Glenn Ficarra, John Requa

Barnfilm: En ö i havet / regi: Tobias Falk ; manus: Annika Thor ; producent: Anders Landström

Musikcd: Melodifestivalen 2011

Fackbokslistan: Mannen utan ansikte / Masha Gessen

Skönlitterära listan, vuxen: Och en månad går fortare nu än ett hjärtslag : www.finistere.se : maj 2009-juni 2010 / Bodil Malmsten

Ungdomsromaner: Jag vill bara att du gillar mig / Ingrid Olsson

Barnböcker: Jan Lööfs bilderbok (pekbok)


Inga kommentarer: