28 januari 2015

De mest lånade filmerna och skivorna under 2014

Förra veckan listade vi alla de populäraste böckerna på Göteborgs bibliotek, men det går ju att låna annat än böcker på biblioteket också. Tidskrifter, ljudböcker, elmätare, tv-spel - ja, det finns massor att välja på. Idag tänkte jag att vi skulle kika närmre på filmer och skivor, och se vilka som lånades ut mest under förra året.

På filmsidan verkar 2014 ha gått i biografiernas tecken, åtminstone är de två toppnoteringarna baserade på verkliga levnadsöden, och även längre ner på listan anas det hel- eller halvdokumentära i några filmer.
  1. Monica Z
  2. Mig äger ingen
  3. Äta sova dö
  4. Blue Jasmine
  5. Återträffen
  6. Känn ingen sorg
  7. Call girl
  8. The master
  9. Berättelsen om Pi
  10. 12 years a slave
Något liknande tema vad gäller musiken kan åtminstone inte jag se, om man inte ser Laleh som ett tema... Du kanske kan uttyda någon annan trend?
  1. Colors av Laleh
  2. Det kommer aldrig va över för mig av Håkan Hellström
  3. Handen i fickan fast jag bryr mig av Veronica Maggio
  4. Sjung av Laleh
  5. The lion's roar av First aid kit
  6. Coming from reality av Sixto Rodriguez
  7. Infruset av Mando Diao
  8. Progglådan av Blå tåget m.fl.
  9. Me and Simon av Laleh
  10. Random access memories av Daft Punk

Inga kommentarer: